21. aug. 2012

Selvtillid


I dag vil jeg gerne tage et lidt mere alvorligt emne op. Det fylder en stor del af mit liv, men har svært ved at fungere. Selvtillid. Jeg har ikke specielt meget nu til dags. Og jeg har svært ved at få det. F.eks. som i dag. Vi skulle lege tøjkæde og var nød til at tage vores overtøj af. Jeg tog mine sko af, for at bidrage til den lille leg (Som jeg bestemt ikke holder af) og blev nærmest beordret til at tage min sweater af. Se, her er det jeg går i panik.. Jeg har virkelig en lav selvtillid og specielt når folk siger at jeg skal fremstille mig selv, i en eller anden tåbelig leg. Misforstå mig ikke, jeg elsker lege. Men ikke hvor jeg skal tage mit tøj af. Jeg nægtede. Folk blev sure på mig, men jeg kunne bare ikke forklare det hvorfor jeg ikke ville, for de ville nok ikke forstå, siden de fleste drenge har sixpacks osv. Heldigvis slap jeg fra det, men jeg fik et par mange klager med mig hjem. Endnu et eksempel er mit hade forhold til mine ujævne øjne. En af mine øjne hænger altid om morgenen. Jeg ser træt, sur og ked af det ud, når jeg har det her øje. Man skulle normalt tro at det ville gå væk hen ad dagen, men det gør det ikke.. I weekenderne er det ikke så slemt, men det titter altid frem. Jeg har haft det i et stykke tid nu. Min mor mener det er en mine øjenskygge der gør det og siger jeg skal droppe det. Men jeg har ingen selvtillid uden alt min makeup på. Og det forstår hun tydeligvis ikke. Jeg synes alle min venner er så pæne og perfekte. De har ikke et hængende øje eller problemer med at tage tøjet af. Ingen folk kan være perfekte, men jeg kan simpelthen ikke acceptere det. Jeg er hele tiden bange for at folk dømmer mig. Jeg har min egen stil og mit eget tøj på, men stadig kan jeg ikke være helt ligeglad med hvad folk tænker. Og det burde jeg være. Jeg burde bare gå videre. Det er svært. Og jeg ved at det er svært for mange. Jeg er træt af mine øjne, min krop, osv. Jeg gider ikke mere. Jeg er træt. Men der er to personer, som altid kan give mig lidt selvtillid. Når jeg er sammen med dem, så kan jeg være lidt ligeglad. Ikke helt, men stadig, så får jeg det bedre. 

3 kommentarer:

  1. Ej det der.. Det er virkelig flot skrevet! Tror virkelig der er mange piger der har det på sammen måde. Men flot at du kan skrive sådan et personligt og alvorligt indlæg. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Stine. :) Jeg er glad for at du kan lide indlægget.

      Slet
  2. Hej!
    Jeg har nomineret dig til en Liebster blog award. Du kan læse mere om det på min blog (http://netto-visdom.blogspot.dk/)

    SvarSlet