31. maj 2012

Everyday Makeup Tutorial

Jep, som lovet har jeg lavet denne hverdags makeup tutorial. Det har jeg simpelthen på hverdag. Hvad end om det er fest eller skole, så er dette bare altid det jeg laver. Jeg føler en slags tryghed med makeup på og specielt med dette look. Det er et klassisk, lyst og enkelt look, som jeg tror alle vil kunne bære. (-: 
Lad os komme i gang! 


Her er tingene du skal bruge:
En makeup pensel (Det kan være hvilken som helst)
Mascara
Flydende eyeliner med en spids tip
Øjenmakeup primer 
Hvid og guld øjenskygge (Med lidt shimmer i)
Hvid/creme mat øjenskygge


Øjenmakeup pensel - Mcosmetics |  Sexy curves mascara (Extra Black) - Rimmel London |  Flydende eyeliner (Dark Brown) - Chigogo |  Øjenmakeup primer - Gosh |  Øjenskygge (Hvid og guld med shimmer) - Fra min øjenskygge palet fra Nelly.com |  Hvid/creme mat øjenskygge - Topshop

"Opskrift"

  1. Allerførst skal du starte med din primer. Du må egentlig selv bestemme om du vil bruge primeren eller ej, men det er en god idé hvis du gerne vil have din øjenskygge til at holde længere. Og at den ikke kommer til at se "støvet" ud. Smør primeren ud på øjenlåget, i det inderste hjørne (Der hvor du græder) og lige neden under øjet. 
  2. Derefter tag den hvide shimmer øjenskygge. Jeg bruger denne som er vist på billedet og jeg har næsten brugt alt af den, men ellers kan man bruge den ovenover. 


Appliker den i dine inderste hjørner for at snyde folk til at tro at dine øjne ser større ud. Dette trick er jeg virkelig glad for, da det er sådan et flot og fint resultat man får. For at få det til at se lidt mere gyldent ud bruger jeg min guld øjenskygge ovenover den hvide. Som i kan se, har jeg også brugt utrolig meget af den, så man kan også bruge de to lige ovenover i stedet for den. 



3.     Derefter tager vi den flydende eyeliner og tegner en streg fra midten af mit øjenlåg og ud. Som regel bliver stregen for tyk til mig, så jeg tager en vat-ting (vat-ting, haha) og tager det af som jeg gerne vil have af, så jeg kan få den perfekte streg. Derefter laver jeg min vinge. Og det jeg simpelthen gør først, er at lave en lille prik derud til hvor jeg vil have min vinge. Det kan godt gå hen og blive ret så svært, så husk at øve dig godt. Jeg plejer ikke at lave min vinge forfærdelig lang, men det er jo op til jer.
4.     Nu tager jeg min hvide matte øjenskygge og applikerer den på mit øjenlåg. Jeg kan bedst lide at der er mest i det inderste af mit øjenlåg, men det er jo også op til jer.  
5.       Nu skal du bruge din mascara. Jeg har det ikke mere så godt med at bruge mascara på min øverste vipper, da jeg godt kan lide at holde det simpelt, specielt nu når jeg har eyeliner på. Men jeg putter det på min nederste vipper, i stedet for. Jeg kan godt lide at bruge tippen af min mascara, da jeg få et slags "baby doll" look på mine vipper, når jeg gør det. Det snyder også ens øjne ret så store. 

Og det er egentlig bare det. (-: Det var da ikke så svært, vel? Jeg håber virkelig at dette har hjulpet jer og at i vil prøve dette look. Ha' en fortsat god torsdag aften! 

-Liv

Ingen kommentarer:

Send en kommentar